Na wstępie dodam, że NIE przysługuje mi gwarancja ze względu na niewykonanie przeglądu po 15 000km (teraz mam 25 000km).
Otóż na początku maja, praktycznie po równym roku od zakupu instalacji LPG - zaczęła ona wariować. Jest to sekwencja Lovato Smart (jeżeli są potrzebne dokładne nazwy komputera, wtryskiwaczy i innych to podam). Zaczęło się to dziać po demontażu deski rozdzielczej i odłączeniu przyciska przełączającego gaz i benzynę. Gdy pokonam autem trasę ok. 30 kilometrów, wtedy instalacja mimo prawie pełnego zbiornika dławi się, a następnie przełącza się na benzynę. Gdy przełączę znów go na gaz to jest loteria - albo pojadę dalej spokojnie na gazie, albo znowu się przełączy na benzynę... Nie mam pojęcia co to jest, a już mi nerwy siadają. Czytam różne fora, patrzę co piszą i nadal nic nie wiem... Naprawdę gdy to się dzieje w trakcie jazdy to gryzę kierownicę i klnę jak głupi mając ochotę zostawić auto na poboczu i iść pieszo.
Gdzieś czytałem, że to może być uszkodzony przełącznik gaz/benzyna - czy to możliwe? Koszt takiego to "raptem" 80zł...
Mickul, Przełącznik albo zawór gdzie znajduję się filter gazu.Ten zawór właśnie przełącza dopływ gazu lub benzyny w zależności sygnału jaki dostanie.Miałem tak w Sienie,najpierw został wymieniony przełącznik i to samo.Potem się wzieli za zawór i iglica była przytarta i się blokowało.
Sprawdź czy masz czujnik ciśnienia gazu na listwie wtryskowej, w lovato często padał właśnie ten czujnik i pomimo pełnego zbiornika nie przełączał się na gaz
Mickul, skoro masz już i tak po gwarancji to podjedź w swojej okolicy do jakiegoś zakładu i może Ci pomogą. Bo samemu to czasami takie szukanie igły w stogu siana.
a z własnego doświadczenia wiem, że samemu przy lpg się po prostu nie opłaca bawić bo ceny wszystkich gratów są niskie a i robocizny nie są jakieś wygórowane
Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3
Mickul, Jezeli masz czujnik cisnienia na listwie wtryskowej, duza szansa ze jest padniety. Bez kompa nie ruszysz. Nowe maja juz inne rozwiazanie pomiaru.
Prawdopodobnie w mojej instalacji jest wadliwy czujnik ELTEK, który w ramach gwarancji zamieniany jest na Boscha. Będę o to walczył.
Tak czy inaczej trzeba zacząć od podpięcia się z kompem pod sterownik lpg . Możliwe że potrzebna będzie ponowna kalibracja i ustawienie map wtrysku lpg.
ja mogę polecić gzw.pl (zbrosławice). w okolicy mają bardzo dobrą opinię, choć w sieci bywa gorzej (ale tu jak się chce, tokażdemu zawe najlepsze,u można popsuć opinię i na odwrót - każde g...wno wypromować). Ja z autami do serwisu jeżdżę od lat do Paniówek (Marek Woźnica) więc to prawie ta sama droga jak z Chudowa do Zbrosławic (A1)
PS. nie dalej jak dzis odebrale auto po przegladzie gwarancyjnym inst. gazowej
czesc. Właśnie założyłem tę instalację.
MICKUL, napisz proszę jak Ci się sprawuje ta instalacja teraz?
Gdzie masz wkrętki w kolektorze - blisko głowicy czy dalej? chociaż widzę że ty nie masz octy, więc mosz mieć inaczej.
Komentarz